Bibliotheek 3.0

Ik start elke dag op met de vraag: Hoe laten wij de klant ervaren wat de Bibliotheek allemaal voor hem/haar kan doen? Midden 2017 is het  Bibliotheekconcept 3.0 opgeleverd. Een visie op de (fysieke) Bibliotheek zonder dat het in beton gegoten is. Een verhaal dat richting geeft in het fysiek vormgeven van de maatschappelijke, educatieve bibliotheek én wat elke lokale Bibliotheek kan gebruiken om aan de slag te gaan.

Wij zijn op zoek naar de grootste fouten en successen bij het vernieuwen van de fysieke Bibliotheek om elkaar verder te helpen. Iedereen die bezig is of gaat met het aanpassen van de fysieke Bibliotheek kan aanhaken. Dit kan een kleinere
aanpassing zijn of een complete verhuizing naar een multifunctioneel gebouw waarbij de Bibliotheek een van de spelers is.

De focus in 2018 ligt op het samenbrengen van vraag & antwoord en het delen van ervaringen. Dit brengen wij in beeld op een online plek, maar juist ook door fysieke sessies te organiseren om vraag en antwoord bij elkaar te brengen. Voor op de lange termijn willen we dat klanten de fysieke Bibliotheek blijven bezoeken en vinden daar wat zij nodig hebben om verder te komen in de maatschappij.

Openbaar Bibliotheek

Sneller innoveren met HR-netwerk

Door je bij het HR-netwerk voor bibliotheken aan te sluiten kun je vragen over H...

Lerend Netwerk van start