Op 10 april gaat de eerste lichting van het Lerend Netwerk van start. In dit Lerend Netwerk delen directeuren en bestuurders van bibliotheken kennis en ervaring over de transitie van hun bibliotheek. In totaal zijn er 13 deelnemers uit het hele land.

De rol van bibliotheken is aan het veranderen. Dat vraagt om andere vaardigheden van bestuurders. Ze hebben vaak met veel verschillende partijen te maken in een divers maatschappelijk landschap. Het Lerend Netwerk is geen kant en klare cursus met een vast programma. Deelnemers hebben actief invloed op de inhoud en brengen eigen lokale vraagstukken in.

Het Lerend Netwerk is mogelijk gemaakt dankzij subsidie van Provincie Noord-Brabant voor bibliotheekinnovatie toegekend aan Cubiss Brabant. Het programma is in samenwerking met De Baak ontwikkeld voor SPN door Cubiss, Probiblio en Rijnbrink en wordt in 2019 uitgevoerd onder de vlag van SPN.

Wil je meer weten? Of heb je interesse om je aan te melden bij de volgende lichting?  Neem dan contact op met Marieke Hezemans (06 20 96 04 27) m.hezemans@cubiss.nl.