Marketing

We vinden het heel belangrijk dat de marketeers bij bibliotheken en POI’s elkaar weten te vinden en kennis met elkaar gaan delen. Om dit te bereiken lopen twee trajecten parallel aan elkaar.

Ten eerste bouwen we een community voor marketeers op het nieuwe bieb2bieb. Daarnaast hebben we geïnventariseerd welke (innovatieve) marketingactiviteiten er bij de POI’s en bibliotheken zijn en welke nog ontbreken. Met als doel om één of twee innovatieve marketingprojecten door te ontwikkelen zodat de hele bibliotheekbranche vervolgens kan profiteren.

Eind 2018 zijn we gestart met zo een doorontwikkeling. Met Bibliotheek Gouda voeren we een pilot uit met als doel een doelgroepgericht loyaliteitsprogramma op te zetten. De resultaten van deze pilot worden eind 2019 met het netwerk gedeeld.

We hopen dat iedereen de meerwaarde van landelijk kennisdelen inziet en dat de community op bieb2bieb gaat groeien en bloeien! Het uiteindelijke resultaat is wat ons betreft dat marketeers zien dat kennisdeling en projecten landelijk uitrollen een belangrijk onderdeel is van onze branche. Elke keer opnieuw het wiel uitvinden is natuurlijk niet efficiënt en gewenst.

​Marketeers van bibliotheken hebben dus makkelijk en snel overzicht wat er landelijk speelt op marketingvlak en kunnen projecten overnemen wanneer ze willen. Daarnaast kunnen andere marketeers als sparringpartner dienen in de community.

Meer informatie over Marketing

Kerstin Carbajal Henken